„Kończ bez strachu” – promujemy bezpieczny seks

prezerwatywy

Nie ma czegoś takiego, jak zbyt dużo gadania o bezpiecznym seksie. Każdy, kto jest za używaniem odpowiedniego zabezpieczenia, powinien mieć szansę, aby wygłaszać publicznie swoje zdanie. To właśnie dlatego tak ważna jest każda społeczna kampania.

4 marca rozpoczęła się kampania Społecznego Komitetu ds. AIDS. Kampania „Kończ bez strachu” ma m.in. zachęcić ludzi do korzystania z prezerwatyw. Akcja ma dostarczyć młodym ludziom wiedzy na temat profilaktyki chorób i infekcji przenoszonych drogą płciową - wyjaśnili jej organizatorzy ze Społecznego Komitetu ds. AIDS (SKA). Ma przełamać społeczne tabu związane ze stosowaniem prezerwatyw i mit, że mężczyzna który zakłada prezerwatywę, jest gorszy niż ten bez niej. W ramach kampanii powstała strona www.konczbezstrachu.pl, na której młodzi ludzie mają dostęp do rzetelnej wiedzy, a nauczyciele mogą zgłosić swoją szkołę do programu warsztatów z zakresu profilaktyki HIV/AIDS, które także są elementem kampanii. Na potrzeby kampanii zaprojektowano też narzędzia interaktywne dostosowane do użytkowania mobilnego, np. aplikacje i gry internetowe dostępne na profilach społecznościowych kampanii.

Z raportów Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton wynika, że 44,5 proc. młodych osób nigdy nie rozmawiało z rodzicami na temat seksualności, a aż 20 proc. nie ma osoby w rodzinie, z którą może tę kwestię poruszyć. Równocześnie 53 proc. badanych nie dostało w domu żadnych informacji na temat antykoncepcji. Choć młodzi ludzie mają świadomość, że należy się zabezpieczyć w czasie stosunku, nie wiedzą jednak, jak to zrobić. Uważacie, że taka kampania coś zmieni?


opublikowano: 2013-03-04
Komentarze

Studencka Marka

odpowiedz na wszystkie pytania



W ciągu ostatnich 30 dni zagłosowano (przeliczam) razy w naszych ankietach
Polityka Prywatności